středa 17. října 2012

Křeslo, anděl, krabice



Možná si vzpomínáte na fotku staré Thonetky, kterou jsem tu dávala a říkala, že ji hodím nový kabátek. Chvilku to trvalo, ale mám hotovo. A postup? Noooo oblečte se pracovně, odstraňte starý výplet, všechny hřebíčky a hřebíky, které tam někdo časem dal a pak tam někdo další přidal další. Pučte od kamaráda brusku na dřevo a bruste a bruste (abych byla přesná, pomáhal mi s tím nejhrubším broušením manžel), pak vezměte ještě brusný papír a bruste a dobrušujte. Když se vám zdá být křeslo dostatečně obroušené kupte mořidlo, použila jsem dubové a červené, namořte, místa oblouků jsem namořila i červeně, něco mám ve třech vrstvách, něco ve čtyřech (prostě jak to cítíte), sem tam jsem ještě vybrousila místa područek, předních částí atp., abych docílila jakési patiny. Poté lakujte. Nakonec jsem dala celou thoneku vyplést. Výsledek se mi moc líbí a jsem z něj doslova nadšená.


 No koukněte, je nádherná.


A první keramický anděl, kterého jsem vyrobila, není úplně podle představ, spoustu věci nevyšlo, jak mělo, ale už vím, komu jej dám a určitě nezůstanu u jednoho.


 Vyaukrovaná dřevěná krabička měla původně sloužit jako noční stolky u postele, ale její stav neodpovídá mému záměru a tak ji natřu na bílo a poslouží holkám do pokojíčku jako rámečky, nebo malé poličky.



Žádné komentáře: